Na czym polega korekta autorska?
W procesie wydawniczym stosujemy dwie korekty autorskie.
Pierwszą robimy w dokumencie Microsoft Word. Twoim zadaniem jest ustosunkowanie się do zmian, które redaktor zasugeruje w maszynopisie. Zmiany dotyczące stylistyki, pytania do tekstu, prośby o wyjaśnienie wątpliwości, uzupełniania informacji bądź przypisów redaktor zaznacza w postaci komentarzy na marginesach stron. Redaktor pracuje nad tekstem w trybie śledzenia zmian. To pozwoli Ci na przeanalizowanie sugerowanych poprawek. Zaakceptujesz je lub odrzucisz.
Zanim zmienisz coś w tekście — dopiszesz tekst, zmienisz położenie lub tytuł elementów graficznych czy uzupełnisz przypisy — musisz porozumieć się z redaktorem.
Drugą korektę robimy w pliku PDF. Pobierz bezpłatny program PDF X-change: http://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer.
Korektę robimy na tekście, który jest już złożony. Na tym etapie uwagi dotyczą nie tylko tekstu i ewentualnych błędów, które nie zostały wyłapane podczas pierwszej korekty. Dotyczą także składu, czyli rozmieszczenia elementów graficznych, ułożenia tytułów i podtytułów, numeracji elementów graficznych, stopnia pisma, akapitów.
Jeśli podczas drugiej korekty Ty i redaktor znajdziecie dużo błędów, potrzebna będzie trzecia.