Ciekawostki wydawnicze

Skąd wziąć pomysł na książkę?

Odpowiedz sobie na kilka pytań:

  •  Na jakiej tematyce znasz się najlepiej?
  •  O czym umiesz pisać rzeczowo i zajmująco?
  •  Potrafisz coś, czego nie potrafią inne osoby, piszące książki? Może umiesz wyjaśnić gramatykę tak, że olśnisz czytelnika? Albo sprawisz, że przełamie swój opór przed porozumiewaniem się w obcym języku?
  • Jakiej książki z Twojej dziedziny brakuje na rynku?
  • Wyobraź sobie, że dopiero teraz zaczynasz poznawać swoją dziedzinę. Jakiej książki do tego potrzebujesz?
  • Przypomnij sobie swoje początki w swojej dziedzinie. Jakiej książki Ci wtedy brakowało?

Masz już pomysł? Czas zainteresować nim wydawcę!

Pamiętaj, że wydawca nie ma na jej temat takiej wiedzy, jak Ty. Opisz więc swój pomysł tak precyzyjnie, jak tylko możesz na tym etapie. Podaj argumenty, które przemawiają za Twoim pomysłem.

Zastanów się, kim jest potencjalny czytelnik Twojej książki. Ile ma lat? Czym się zajmuje? Jakie wartości przyniesie mu Twoja książka? W jaki sposób odpowie na jego potrzeby?

Opracuj konspekt książki. Przeczytaj nasz poradnik na ten temat.

  • Konspekt książki językowej napisz po polsku lub angielsku.
  • Jeśli spis treści jest napisany w obcym języku, w konspekcie lub propozycji wydawniczej zamieść jego tłumaczenie na język polski. Podobnie zrób w przypadku terminologii gramatycznej.

Czas na kontakt:

  • Opisz swój pomysł i wyślij go do mnie: marta.fihel@wydawnictwoslowko.pl. Chętnie z Tobą porozmawiam — online, osobiście lub przez telefon.
  • Jeśli po rozmowie uznasz, że chcesz z nami współpracować, przygotuj próbkę maszynopisu. To może być dłuższy rozdział lub kilka rozdziałów. Przeczytaj wskazówki nt. opracowywania maszynopisu. Opis swojego pomysłu, konspekt i próbkę maszynopisu wyślij na marta.fihel@wydawnictwoslowko.pl.

 

Obiecuję, że skontaktuję się z Tobą.:)