Blog Grubytom
Nie wyobrażasz sobie wieczoru bez przeglądania telefonu, oglądania serialu czy pracy na komputerze? Wiele poradników o higienie snu sugeruje, że to właśnie niebieskie światło jest twoim głównym wrogiem. Ale czy rzeczywiście tak jest? Na podstawie książki “Recepta na sen” sprawdźmy, jakie czynniki mają kluczowe znaczenie dla spokojnego zasypiania.
Wyobraź sobie, że idziesz na randkę. To wasze pierwsze spotkanie, pierwsze spojrzenie… a ty od razu wyjmujesz pierścionek zaręczynowy i prosisz o rękę. Zaskakujące?
A teraz inna sytuacja: znasz się z kimś od lat, chcesz poprosić tę osobę o rękę, ale ciągle tego nie robisz. Czy naprawdę dziwi cię, że nie doczekałeś się „tak”?
Brzmi absurdalnie? Dokładnie w ten sam sposób postępuje wiele firm, próbując zdobyć klientów – albo za wcześnie, albo za późno.
W tym artykule przedstawię ci 3 kluczowe etapy budowania relacji z klientem, które zwiększą szansę na to, że powie „tak” twojej ofercie.
Każdy mówi ci jak masz żyć. Kogo słuchać, a kogo nie. Jak w tym zgiełku usłyszeć siebie? Pomoże Ci w tym Antonio Neves, autor książki „Wyłącz autopilota”. On nic nie narzuca. Ty nic nie musisz, wszystko możesz…
Jak to się dzieje, że dwie osoby o podobnej wiedzy i kompetencjach, pracujące w tej samej firmie, wykonujące podobne zadania siedząc przy sąsiadujących biurkach, mają tak istotnie różniące się od siebie wyniki pracy? Odpowiedź tkwi w produktywności, a konkretnie w planowaniu, wyznaczaniu priorytetów i zarządzaniu czasem.
Komunikacja to nie tylko liczba wypowiadanych słów, ale sposób, w jaki są przyjmowane. Dzieci rodzą się z naturalną potrzebą opowiadania o świecie i emocjach. Dlaczego więc niektóre z nich przestają mówić? Ta chwila nie nadchodzi nagle – to powolny proces, którego dorośli często nie zauważają.
Zaczynasz czytać i myślisz… kolejne mądrości i przemyślenia osoby, która nie ma pojęcia o sprzedaży. Nic bardziej mylnego… Ten artykuł napisał handlowiec, który od 10 lat cały czas robi wyniki sprzedaży. A w zasadzie napisaliśmy go wspólnie z Anthonym lannarino, bo to z Jego książki „Sprzedaż doradcza” zaczerpnąłem te 5 błędów – 5 powodów, dla których klienci dokonują zakupu, ale nie u ciebie.
Możesz mieć rację, ale bez znajomości sztuki prowadzenia dyskusji trudno o zwycięstwo!
Czy zdarzyło ci się kiedyś przegrać spór lub dyskusję, mimo że miałeś rację? Bo mi – wielokrotnie. Wierzyłem, że fakty się obronią, ale rzeczywistość pokazała, że racja i zwycięstwo to nie to samo.
Setki razy starałem się dogadać, tak aby zachować szacunek do rozmówcy i pogodzić argumenty obu stron. Bardzo często nie było to możliwe. Nie stawiałem na wygrywanie argumentami, a to był błąd.
Michael Jordan nie musiał mówić nic. W reklamie po prostu odbijał piłkę, rzucał do kosza, a wszystkiemu towarzyszyło logo Nike. I to wystarczyło, by sprzedać buty za miliard dolarów. Nie trzeba było zachwalać jakości produktu, porównywać go z konkurencją i używać wyszukanych argumentów. Michael Jordan był „argumentem”. Jego obecność, jego marka osobista – to mówiło wszystko.