Instytucjonalna Teoria Przedsiebiorstw(a) Outlet
Wysyłka
Książkę wyślemy w ciągu 24 godzin
Wysyłka
Książkę wyślemy w ciągu 24 godzin
Egzemplarz outletowy. Może posiadać drobne uszkodzenia, przetarcia, zabrudzenia, które nie utrudniają korzystania z książki
Autor podjął, z perspektywy instytucjonalnej, próbę odpowiedzi na wiele pytań nurtujących badaczy fenomenu istnienia, organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw(a) – abstrakcyjnego bytu wymyślonego przez i dla człowieka. W odpowiedzi na nie autor stworzył wielopoziomową metaforyczną architektoniczną budowlę instytucjonalnej teorii przedsiębiorstwa. Za pomocą metafor „cegieł” i „spoiw” zaprezentował metafory wyższego rzędu opisujące cztery teorie (nurty) wchodzące w skład nowej ekonomii instytucjonalnej, starające się poznać przedsiębiorstwa z czterech perspektyw badawczych: metafory systemu (teoria wyboru publicznego), metafory teatru/dramatu (teoria praw własności), metafory dramatu/teatru (teoria agencji), metafory mechanizmu (teoria kosztów transakcyjnych).
Producent / Podmiot odpowiedzalny
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Wydawnictwo
Adres
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
Polska
Brak ocen. Bądź pierwszy i dodaj opinię.