Szkoła jako przestrzeń uznania
Wysyłka
Produkt niedostępny, e-booki i audiobooki natychmiast!
Wysyłka
Produkt niedostępny, e-booki i audiobooki natychmiast!
Szkołę można badać, opisywać i analizować z bardzo różnych perspektyw. Perspektywa przyjęta w tej książce wywodzi się z koncepcji uznania Axela Honnetha. Potrzeba uznania, deficyt uznania, odmowa uznania są to stany uruchamiające odmienne praktyki społeczne.
Ludzie konstruują swoją tożsamość w różny sposób, w zależności od towarzyszących im relacji społecznych. Oparty na walce o uznanie konflikt moralny musi być przez pedagogikę: rozpoznany, opisany i zrozumiany na poziomie teoretycznym. Na poziomie praktycznym powinien zmierzać do budowania pedagogicznej kultury uznania. Uznanie będące warunkiem każdej tożsamości trzeba – w moim przekonaniu – włączyć dzisiaj w normatywny system celów wychowania/edukacji. Jeśli tak, to spojrzenie na szkołę przez pryzmat teorii uznania może otworzyć przed nami nowe, nieodkryte jeszcze obszary jej funkcjonowania. I właśnie takie spojrzenie na współczesną edukację i polską szkołę jest przedmiotem prezentowanej książki. Próbuję w niej pokazać zarówno potencjał zmian i możliwości rozwiązywania współczesnych problemów, jaki niewątpliwie tkwi w procesach edukacji jak i banalizację i pozór wpisany w tę praktykę społeczną i opisujące ją kategorie pojęciowe. Koncentruję się na edukacji na różnych poziomach instytucjonalnej organizacji. Pytaniem, na które staram się odpowiedzieć jest zarówno problem zmiany w edukacji, szkole oraz wśród uczestników procesów edukacyjnych, jak i zagadnienie związane z tym, czy szkoła jest, czy być może przestrzenią uznania? Czy instytucja szkoły, czy jej edukacyjna koncepcja dają realna szanse na uznanie, czy pojawia się ona we wzajemnych relacjach wszystkich uczestników procesów edukacyjnych? Czy uznanie, jako warunek konstruktywnej, samodzielnej pracy nad własną tożsamością jest obecne w warunkach polskiej szkoły? Czy oparta o uznanie tożsamość może być budowana w instytucji, której podstawowe cele wpisują się dzisiaj w opozycję: rynek pracy czy emancypacja? Odpowiedzi na te pytania szukam w badaniach narracyjnych, które prowadziłam w oparciu o autorską, oryginalną metodologię skoncentrowaną na następujących etapach badawczych: krytyce-narracji-rozumieniu-zmianie.
Producent / Podmiot odpowiedzalny
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
Adres
UL. GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa
Polska
Kontakt
Sposób dostawy | Sposób płatności | Koszt | Darmowa dostawa od |
---|---|---|---|
Firma kurierska
![]() |
Płatność na podstawie faktury |
14 zł | od 149 zł |
InPost Paczkomat 24/7
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
13 zł | od 159 zł |
Punkt DHL Parcelshop
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
14 zł | od 159 zł |
Kurier Inpost
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
14 zł | od 159 zł |
Firma kurierska DHL
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
14 zł | od 159 zł |
DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
9.99 zł | od 159 zł |
Kurier DPD
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
14 zł | od 159 zł |
Wysyłka na adres e-mail
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
0 zł | -- |
Brak ocen. Bądź pierwszy i dodaj opinię.