Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, gdzie prowadzi zajęcia z rozwoju strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalić strategię i formy przekazu.
Chip Heath
Chip Heath - krótka biografia
Naukowa kariera autora rozpoczęła się od otrzymania tytułu licencjata nauk ścisłych na Texas A&M University w 1986 roku. Następnie Heath obronił doktorat na Uniwersytecie Stanforda. Pracował jako adiunkt na Uniwersytecie Chicago Graduate School of Business w latach 1991-1997. Po tym okresie Heath został profesorem nadzwyczajnym na Duke University, amerykańskim uniwersytecie niepublicznym w Durham. Obecnie autor wykłada na Uniwersytecie Stanforda.
Chip Heath - książki
Wraz ze swoim bratem Danem, Chip Heath jest współautorem czterech książek. Ich najnowsza książka Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować została opublikowana jesienią 2017 roku i szybko stała się bestsellerem "New York Times" oraz "Wall Street Journal". Książka Decyduj – jak podejmować lepsze decyzje w życiu i pracy zadebiutowała w 2013 roku na pierwszym miejscu listy bestsellerów "Wall Street Journal" oraz na drugim miejscu w "New York Times". Ich książka z 2010 roku pt. Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić trafiła na pierwsze miejsce na obu listach bestsellerów. Prace braci Heath zostały przetłumaczone na ponad 30 języków, w tym tajski, arabski oraz litewski.
Strategia w biznesie według Chipa Heatha
Jako strateg i teoretyk z dziedziny biznesu, Chip konsultował klientów takich jak Google, Gap czy American Heart Association. Jego kluczowe przemówienia omawiają różne sposoby myślenia i strategie biznesowe. Podobnie jak w książce, Sztuka skutecznego przekazu czyli przyczepne koncepcje, autor poszukuje w nich odpowiedzi na pytanie, co sprawia, że niektóre idee, komunikaty i pojęcia marketingowe sprawdzają się, podczas gdy inne niekoniecznie.