Zarządzanie firmą, jakością i czasem

Liczby się liczą

Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych
Autorzy: Chip Heath , Karla Starr
Brak ocen. Bądź pierwszy i dodaj opinię
Wydawnictwo:
Kod produktu: MT21005
Ean: 9788380875647
Numer wydania: 1
Data premiery: 21.10.2022
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Tytuł oryginalny: Making Numbers Count How to Translate Data into Stories That Stick Making Numbers Count: The Art and Science of Communicating Numbers
Liczba stron: 216
Przekład: Marcin Kowalczyk

Przeczytaj fragment

Nie musisz od razu kupować. Dajemy Ci możliwość przeczytania bezpłatnie fragmentu książki już teraz!

Wysyłka

Książkę wyślemy w ciągu 24 godzin, e-booki i audiobooki natychmiast!

Liczby się liczą, książka Chipa Heath'a i Karli Starr

O ile miliard jest większy od miliona? No cóż, milion sekund to 12 dni. Natomiast miliard sekund to… prawie 32 lata!

 

Żyjemy w świecie, w którym nasz sukces często zależy od umiejętności przekazywania wartości liczbowych w jasny, zrozumiały sposób. Tylko jak sprawić, by liczby przyciągały uwagę — stały się „przyczepne”? Jak przekształcać nudne dane w ciekawe opowieści? Czy istnieją jakieś metody pomagające ludziom w zrozumieniu danych i podejmowaniu trafniejszych decyzji w oparciu o liczby?

 

Chip Heath zasłynął z tego, że nauczył nas, jak opowiadać „przyczepne historie”, czyli takie, które zostają w pamięci na dłużej. A teraz, w swojej najnowszej książce, przedstawia zasady pozwalające „przetłumaczyć” liczby na język, który jesteśmy w stanie zrozumieć i wykorzystać. Książka pełna jest praktycznych wskazówek dotyczących właściwego wyjaśniania wartości liczbowych. Zawiera także mnóstwo żywych przykładów „przed i po”, pokazujących, jak dla wielu abstrakcyjną liczbę można zaprezentować tak, by ludzie pojęli ją bez problemu. Znajdziemy tu ponad trzydzieści różnego rodzaju zasad i wskazówek, takich jak:

• PROSTA PERSPEKTYWA: Dodaj jedno proste zdanie z porównaniem, według badaczy z firmy Microsoft podwaja to poprawność zapamiętywania faktów

• KONWERSJA NA PROCES:Wykorzystaj intuicyjne zrozumienie pojęcia czasu (5 GB muzyki to „2 miesiące dojazdów do pracy bez powtarzania któregokolwiek utworu”)

• KOTWICE EMOCJONALNE: Przedstaw liczbę w sposób, który wzbudza emocje i jest dla ludzi ważny („ta procedura medyczna podwoi liczbę kobiet, którym uda się pokonać raka piersi”)

 

Liczby się liczą znajdziesz wszystko: od problemów globalnych, po logistykę prowadzenia firmy technologicznej lub gospodarstwa rolnego albo wytłumaczenie tego, ile butelek coli musiałbyś pić, gdybyś spalał kalorie w tempie, w jakim robi to koliber. Ta książka zarówno tym, którzy kochają matematykę, jak i tym, którzy jej nienawidzą, pomoże przekładać wartości liczbowe na język zrozumiały dla innych, dzięki czemu będziemy w stanie w większym stopniu opierać nasze decyzje — w szkole, pracy i domu — na twardych danych.

 

Wstęp do polskiego wydania książki napisała Janina Bąk, autorka książki Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla?

 

 

Ta książka to zbiór praktycznych sposobów na to, jak opanierować suche dane w słodkiej kruszonce data storytellingu, tak by były ciekawe i zrozumiałe dla każdego. To pozycja obowiązkowa dla tych, którym zdarza się opowiadać o liczbach. Czyli tak naprawdę – dla wszystkich.

- Janina Bąk, statystyczka, autorka bestsellerowej książki: Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla?"

 

„Jedna historia to żaden dowód” – stwierdzi (prawie) każdy naukowiec. Rzeczywiście historie to co najwyżej dowody anegdotyczne. „Liczby mnie nie przekonują” – zdają się mówić z kolei sapiens, którzy wolą historię, czyli właśnie dowód anegdotyczny! Konflikt tragiczny – jak między zwolennikami diety paleo a weganami. Ale storytelling to nie opowieści z mchu i paproci czy legenda o Wandzie, co nie chciała Niemca. Liczby mogą być ultraciekawe! Zwłaszcza gdy wyjmiesz je ze sztywnych ramek Excela i jeszcze sztywniejszych ram swojego postrzegania. Pomoże ci w tym ta książka. Jeśli uważnie się w nią wczytasz i będziesz ćwiczyć się w data storytellingu jak Otylia w stylu motylkowym, to będziesz śmigać po konferencjach i spotkaniach firmowych jak Maryla po estradach w czasach PRL-u. Życzę ci tego i zazdroszczę, że te kilkaset stron dobrej lektury jeszcze przed tobą. 

– Piotr Bucki, badacz komunikacji, trener edukator, autor książek Viral, Prezentacje. Po prostu! i Porozmawiajmy o komunikacji


To lekarstwo na statystyczny analfabetyzm nie mogło pojawić się w lepszym momencie i od lepszego zespołu — psychologa i dziennikarki, którzy dzielą się z nami zaskakująco praktycznymi technikami pozwalającymi zrozumieć i komunikować liczby.

Adam Grant, autor bestsellerów Leniwy umysłBuntownicy
 

Przygotowujesz prezentacje lub tworzysz opisy produktów najeżone liczbami? Zrób prosty eksperyment myślowy: ile to jest 63 000 samochodów? Zapewne nie potrafisz sobie wyobrazić tej liczby. Nasz umysł trochę nie ogania liczb. Ale sznur samochodów ustawionych zderzak w zderzak ciągnący się od Warszawy do Gdańska już bardziej do nas przemawia. Liczby potrzebują opowieści. Ta książka jest o tym, jak je tworzyć, by osiągały zamierzony efekt.

- Paweł Tkaczyk, strateg marki, autor książek: Zakamarki marki, GrywalizacjaNarratologia

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, obejrzyj rozmowę Pawła Jaczewskiego w Gazecie Ubezpieczeniowej: 

Chip Heath

Chip Heath jest jednym z najbardziej cenionych amerykańskich pisarzy i profesorów. Stworzył wiele pozycji, które odmieniły myślenie dotyczące biznesu i marketingu. Sprawdź, w czym tkwi fenomen jego książek! 


Amerykański profesor Chip Heath ukończył Uniwersytet A&M w Teksasie. Uzyskał również tytuł doktora nauk psychologicznych na Uczelni Stanford. Obecnie zajmuje się nauczaniem zachowań organizacyjnych w podyplomowej Szkole Biznesu Uniwersytetu Stanforda. Heath był wykładowcą na uniwersytecie w Chicago i Durham. Jako naukowiec zajmuje się aspektami związanymi nie tylko z zachowaniami organizacyjnymi, ale także negocjacjami, strategią międzynarodową czy przedsiębiorczością społeczną. Jest również współautorem wielu dzieł. 


Książki Chipa Heatha, które zostały napisane wraz z jego bratem Danem, cieszą się ogromną popularnością nie tylko na rynku amerykańskim, ale także europejskim. Wśród najważniejszych tytułów należy wymienić: "Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych", "Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować" oraz "Decyduj. Jak podejmować lepsze decyzje w życiu i pracy". Wraz z Jamesem Marchem stworzył cenioną pozycję popularnonaukową “Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić".
 
Jedna z książek "Przyczepne historie" została okrzyknięta najlepszą książką biznesową w 2007 roku. Przez niemal 2 lata znajdowała się na liście bestsellerów BussinesWeek. Została przetłumaczona na ponad 25 języków. Pozostałe pozycje doceniane są zarówno w kręgu akademickim, jak i marketingowym.

Producent / Podmiot odpowiedzalny

MT Biznes sp z o.o

Adres

ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa Polska

Kontakt

E-mail: handlowy|mtbiznes.pl| |handlowy|mtbiznes.pl

Telefon: 665055813

Sposób dostawy Sposób płatności Koszt Darmowa dostawa od
Płatność na podstawie faktury
14 zł od 149 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
14 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł --

Brak ocen. Bądź pierwszy i dodaj opinię.

Dodaj opinię i ocenę:
Ten produkt możesz kupić TANIEJ, w zestawie
1 x
Liczby się liczą
Chip Heath , Karla Starr
Książka
49.90 zł
1 x
Storytelling (nie tylko) w biznesie
Dana Norris
Książka
42.90 zł
Taniej o 29 %
W zestawie oszczędzasz
27 zł
92.80 zł 65.93 zł
Książkę wyślemy w ciągu 24 godzin

Artykuły

Nasi klienci wybrali także