Decyduj!
Wysyłka
Produkt niedostępny
Wysyłka
Produkt niedostępny
Jak przerwać krąg ciągłego namyślania się nad trudną decyzją i w końcu ją podjąć? Jak podejmować decyzje zespołowe, unikając przy tym wewnętrznych tarć i gierek politycznych? Czy można nauczyć się dokonywać właściwych wyborów?
Lubimy sądzić, że podejmujemy decyzje w sposób racjonalny i logiczny. Nic bardziej błędnego! Badania naukowe z zakresu psychologii z ostatnich 40 lat dowodzą, że proces podejmowania decyzji jest ofiarą naszych emocji, nieuświadomionych przekonań i uprzedzeń. Dotyczy to zarówno decyzji podejmowanych w życiu codziennym, jak i decyzji podejmowanych w pracy.
Niestety, sama świadomość tego nie wystarczy, by rozwiązać problem, podobnie jak wiedza, że jesteśmy krótkowidzami, wcale nie pomaga nam lepiej widzieć. Pytanie brzmi więc: jak to usprawnić?
Standardowy proces decyzyjny składa się z czterech kroków:
I. Stajemy przed koniecznością wyboru.
II. Analizujemy alternatywy.
III. Dokonujemy wyboru jednej z opcji.
IV. Musimy z tym żyć.
Ale na każdym z tych etapów czają się pewne niebezpieczeństwa:
Wróg nr 1: wąskie kadrowanie – nadmierne ograniczanie liczby możliwości, które bierzemy pod uwagę.
Wróg nr 2: efekt potwierdzenia – szukanie informacji, które zgadzają się z naszymi poglądami.
Wróg nr 3: bieżące emocje – uleganie emocjom, które po pewnym czasie znikną.
Wróg nr 4: nadmierna pewność siebie – zbyt duża wiara we własne przewidywania.
Opierając się na badaniach psychologicznych, a także analizując liczne case studies podejmowania decyzji przez sławnych liderów biznesu, bracia Heathowie proponują czteroetapowy proces WRAP, który pomoże nam dokonywać lepszych wyborów i pokonać czterech głównych wrogów właściwych decyzji. Co należy zrobić?
Ich książka Decyduj! zawiera zarówno nieschematyczne strategie, jak i praktyczne narzędzia pozwalające nam lepiej podejmować decyzje. Napisana żywym językiem przez mistrzów storytellingu zabiera nas w podróż przez inspirujące sytuacje – od przykładów katastrofalnych w skutkach decyzji menedżerskich podejmowanych „intuicyjnie i szybko”, aż po rozwiązania trudnych problemów, jakim musimy stawić czoła w życiu rodzinnym.
***
Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, prowadzi zajęcia na temat strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom w tworzeniu lepszych strategii i przekazu.
Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego.
Bracia Heathowie są autorami trzech bestsellerów z listy „New York Timesa”: Przyczepne historie, Pstryk! oraz Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na ponad 30 języków.
Chip Heath jest jednym z najbardziej cenionych amerykańskich pisarzy i profesorów. Stworzył wiele pozycji, które odmieniły myślenie dotyczące biznesu i marketingu. Sprawdź, w czym tkwi fenomen jego książek!
Amerykański profesor Chip Heath ukończył Uniwersytet A&M w Teksasie. Uzyskał również tytuł doktora nauk psychologicznych na Uczelni Stanford. Obecnie zajmuje się nauczaniem zachowań organizacyjnych w podyplomowej Szkole Biznesu Uniwersytetu Stanforda. Heath był wykładowcą na uniwersytecie w Chicago i Durham. Jako naukowiec zajmuje się aspektami związanymi nie tylko z zachowaniami organizacyjnymi, ale także negocjacjami, strategią międzynarodową czy przedsiębiorczością społeczną. Jest również współautorem wielu dzieł.
Książki Chipa Heatha, które zostały napisane wraz z jego bratem Danem, cieszą się ogromną popularnością nie tylko na rynku amerykańskim, ale także europejskim. Wśród najważniejszych tytułów należy wymienić: "Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych", "Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować" oraz "Decyduj. Jak podejmować lepsze decyzje w życiu i pracy". Wraz z Jamesem Marchem stworzył cenioną pozycję popularnonaukową “Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić".
Jedna z książek "Przyczepne historie" została okrzyknięta najlepszą książką biznesową w 2007 roku. Przez niemal 2 lata znajdowała się na liście bestsellerów BussinesWeek. Została przetłumaczona na ponad 25 języków. Pozostałe pozycje doceniane są zarówno w kręgu akademickim, jak i marketingowym.
Dan Heath to amerykański autor bestsellerów, mówca i pracownik centrum CASE na Duke University. Wraz ze swoim bratem Chipem Heathem jest współautorem czterech książek. W latach 2007–2011 bracia Heath pisali felieton dla magazynu Fast Company.
„Made to Stick” została uznana za najlepszą książkę biznesową roku, przez 24 miesiące znajdowała się na liście bestsellerów BusinessWeek i została przetłumaczona na 29 języków.
W 2018 r. Heath był gospodarzem pierwszego sezonu Choiceology, podcastu na temat ekonomii behawioralnej.
Producent / Podmiot odpowiedzalny
MT Biznes sp z o.o
Adres
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
Polska
Sposób dostawy | Sposób płatności | Koszt | Darmowa dostawa od |
---|---|---|---|
Firma kurierska
![]() |
Płatność na podstawie faktury |
14 zł | od 149 zł |
Punkt DHL Parcelshop
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
14 zł | od 159 zł |
Firma kurierska DHL
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
14 zł | od 159 zł |
DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
9.99 zł | od 159 zł |
Kurier Inpost
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
14 zł | od 159 zł |
Kurier DPD
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
14 zł | od 159 zł |
InPost Paczkomat 24/7
![]() |
Przelewy internetowy PayU Blik Płatność kartą Apple Pay Google Pay |
13 zł | od 159 zł |
Brak ocen. Bądź pierwszy i dodaj opinię.