Najlepsze źródło wiedzy
Zaloguj się
menu

E-commerce

Czym jest e-commerce?

E-commerce, to nic innego, jak e-handel: sprzedaż oparta na działaniach w internecie, poprzez strony, czy też aplikacje. Głównie opiera się on na sprzedaży oraz kupnie towarów, a także na kontakcie z klientem. Zakupy w sklepie internetowym można robić za pośrednictwem smartfonów, komputerów, a nawet smartwatchy.

Współczesne sklepy internetowe nie mogą obejść się bez narzędzi i usług oferowanych przez Google. Narzędzia takie jak Google Ads (dawniej Google AdWords) i Google Search Console stanowią podstawę efektywnej strategii marketingowej, umożliwiając właścicielom sklepów internetowych dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów poprzez płatne reklamy oraz optymalizację treści i struktury witryny w celu uzyskania lepszych wyników wyszukiwania. Ponadto właściciele sklepów internetowych mogą wykorzystać narzędzia Google do analizy konkurencji, monitorowania internetu, testowania Google Optimize oraz analizy danych w celu lepszego zrozumienia zachowań i preferencji klientów. Dzięki temu sklepy internetowe mogą skutecznie konkurować na rynku e-commerce, zwiększać sprzedaż online i unowocześniać swoją stronę www, co przekłada się na sukces biznesowy i zadowolenie klientów.

 

E-commerce – od czego zacząć?

Do wdrożenia e-commerce w firmie, niezbędne są wspomniane wyżej narzędzia ułatwiające pracę i rozwój biznesu. Zaliczają się do nich m.in. system reklamowy Google Ads, serwis społecznościowy Google+, czy też Google Analytics pozwalający na obserwację ruchu na swoich stronach, na przykład w sklepie internetowym, oraz skuteczność kampanii reklamowych. Bardzo ważnym elementem jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, dzięki czemu klienci będą mieli możliwość szybciej wyszukać i trafić na naszą stronę. Niezbędne do tego są procesy SEO, polegające na optymalizacji stron w celu poprawy widoczności i pozycji w wyszukiwarce. Innym, również polecanym narzędziem jest LiveChat, który pozwala na dużo sprawniejszą i wygodniejszą komunikację niż maile, czy telefony. Dużą zaletą wymienionych wyżej narzędzi jest fakt, że większa część z nich jest zupełnie darmowa.

 

E-commerce – książki

Dobrym wyborem na start są poradniki, które w jasny i czytelny sposób ukazują kolejne kroki, które należy zrobić, by wybić się w internetowym świecie i zaistnieć na rynku e-commerce ze swoją marką. Do przykładów dobrego poradnika e-commerce zaliczyć można książkę M. Gąsiewskiego oraz P. Modrzewskiego: Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących, która pokazuje, jak przy niewielkich kosztach rozpocząć swoją działalność w internecie. Poradnik został wydany w formie instrukcji, pokazującej jak wykorzystać podstawowe narzędzia do wdrożenia e-commerce w swoim biznesie, do rozwoju sklepu internetowego i nie tylko.

.

Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących
Mariusz Gąsiewski, Przemysław Modrzewski
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących
26,18 
OUTLET
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących OUTLET
Mariusz Gąsiewski, Przemysław Modrzewski
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących OUTLET
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących OUTLET
17,45 
chwilowo niedostępny
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących EBOOK
Mariusz Gąsiewski, Przemysław Modrzewski
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących EBOOK
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących EBOOK
22,43