Matematyka, fizyka, astronomia, informatyka

Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie. Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa

Brak ocen. Bądź pierwszy i dodaj opinię
Ean: 9788301234140
Numer wydania: Wydanie 1
Data premiery: 12.03.2024
Format: 148 mm x 210 mm
Oprawa: miękka
Liczba stron: 152

Wysyłka

Produkt niedostępny

"Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (najczęściej język obcy) jest używany do nauczania oraz uczenia się przedmiotów innych niż ten język.

Moim celem jest zachęcić nauczycieli, studentów, metodyków i badaczy teorii kształcenia oraz pedagogów do pracy z teoriami naukowymi i wykorzystywania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska wspierającego uczenie się, w którym uczący się mogą czerpać z różnych, celowych sposobów budowania wiedzy i poznania. W tekście wskazuję na możliwość wykorzystywania pojęcia multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym, zarówno na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych.

Książka ta przyjmuje konwencję knowledge translation, działania mającego na celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce nauczycieli i edukatorów poprzez zilustrowanie tego, jak teorie mogą pracować w praktyce. W związku z tym każdy rozdział zawiera przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu."

Z tekstu

"Stajemy przed koniecznością poszukiwania odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób realizować kształcenie przedmiotowo-językowe w sytuacji doświadczanej wielości języków oraz światów i towarzyszącego mu zróżnicowania. Sugerowane w tej książce przejście od kształcenia przedmiotowo-językowego do multialfabetyzacji stanowi w moim przekonaniu interesującą odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stajemy."

Prof. dr hab. Roman Leppert

"Książka Barbary Muszyńskiej niewątpliwie dostarcza istotnego głosu eksperckiego w obszarze wdrożeń działania dydaktycznego realizującego naukowe postulaty teoriopoznawcze. Co więcej, wskazuje na istotność owej wiedzy na temat aplikacyjności teorii u praktyków, czyli nauczycieli. Innymi słowy, podkreśla konieczność sięgania przez nich po naukowe uzasadnienia, by aktywnie współtworzyć wiedzę naukową w reflektywnym i refleksyjnym działaniu praktycznym. Monografia stanowi płynną i ważną lekturę zarówno dla teoretyków, jak i praktyków kształcenia językowego i obcojęzycznego."

Dr Beata Karpińska-Musiał, prof. UG

Producent / Podmiot odpowiedzalny

WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA

Adres

UL. GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa Polska

Sposób dostawy Sposób płatności Koszt Darmowa dostawa od
Płatność na podstawie faktury
14 zł od 149 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł

Brak ocen. Bądź pierwszy i dodaj opinię.

Dodaj opinię i ocenę:
Powiadom o dostępności