Blog Grubytom
Rynek pracy, edukacja, opieka zdrowotna, polityka - to najczęściej przytaczane aspekty życia, które zaburza nierówność płciowa. Seksizm i stereotypy płciowe narzucają ograniczenia na rozwój osobisty zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Kobiety mogą być gorzej wynagradzane, mogą się też czuć zniechęcone do rozwoju kariery w obszarze nauk ścisłych czy technologii, podczas gdy mężczyźni mogą unikać zawodów postrzeganych jako “niemęskie”.
Zdobycie awansu, znalezienie męża lub żony, zarobienie pierwszego miliona - czy te cele brzmią znajomo? Każdy z nas chce coś osiągnąć, ale nie każdy wie, że sposób, w jaki definiujemy nasze cele, może znacząco wpłynąć na nasze sukcesy i ogólne zadowolenie. Psycholożka Jill Stoddard w swojej książce "Syndrom oszusta. Jak nie podkopywać wiary we własne możliwości", pomaga zrozumieć mechanizm, z którym zmagamy się zarówno w pracy, jak i w domu.
Feedback to jeden z najbardziej wyśmiewanych procesów w biznesie. Internauci w niezliczonych memach doceniają zarówno brak umiejętności dawania, jak i odbierania feedbacku. Tymczasem kryjąca się w nim informacja o tym, jak inni postrzegają naszą pracę, jest bezcenną wiedzą dla każdego, kto chce się rozwijać.
Demokratyczny, Laissez-faire, Autokratyczny, Transakcyjny - to zaledwie cztery style z pełnej gamy, którą teoria zarządzania oferuje liderom w organizacjach. Dr Aga Szóstek, autorka książki “Zostań liderem, jakim chcesz! Zaprojektuj własny styl przywództwa”, przekonuje, że dzisiejszy lider nie powinien zamykać się w tych ramach. Badaczka zwraca uwagę, że nie istnieje coś takiego jak jeden idealny styl. To ze względu na dużą zmienność i różnorodność środowiska, w którym działa lider.
Za chwilę masz prezentację dla ważnego klienta. Czujesz presję, stres narasta, a Twoja koncentracja zaczyna się rozpraszać. W takich momentach kluczowe jest opanowanie stresu i skupienie się na zadaniu. Dana Sinclair, autorka książki „Wróć do gry”, zachęca, aby w takich sytuacjach korzystać z wiedzy, którą wypracowano w świecie sportu.
Rano przygotowujesz się do pracy, być może pomagasz też dziecku przygotować się do szkoły. Potem szybki kurs do biura, po drodze chcesz jeszcze wejść do sklepu? Jednak nie - już dzwoni telefon. A gdzie w tym zamieszaniu czas, by dbać o swoje zdrowie, rozwijać nowe umiejętności i spędzać czas z rodziną?
Muszę się zmotywować, muszę się zdyscyplinować, a może po prostu odłożyć wykonanie zadania na później?
Firma przechodzi trudny okres? Wydajność zespołu spada, morale są niskie, a komunikacja wewnętrzna kuleje? W takich sytuacjach pomóc może wprowadzenie zmian, z którymi przychodzą John Yokoyama i Joseph Michelli. Autorzy książki „Kiedy ryby latają” dostarczają nam cennych wskazówek i pokazują drogę, dzięki której nasz zespół może stać się silniejszy i bardziej efektywny.