Dr Philip Kotler, professor emeritus Kellog School of Management, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal” należy do sześciu najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na ponad dwadzieścia pięć języków, a sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach.
Philip Kotler
Philip Kotler – Krótka biografia
Philip Kotler został uhonorowany mianem jednego z czołowych myślicieli marketingowych na świecie. Jest wybitnym profesorem marketingu międzynarodowego w Szkole Zarządzania im. J.L. Kellogga oraz autorem ponad stu pięćdziesięciu artykułów i ponad pięćdziesięciu książek. Jego badania obejmują przede wszystkim marketing strategiczny, marketing konsumencki, marketing biznesowy, marketing usług profesjonalnych oraz e-marketing. Philip Kotler jest również cenionym praktykiem. Był konsultantem wielkich światowych marek, w tym IBM, Levi Strauss, General Electric, Bank of America, Motorola, Ford i innych. Wielokrotnie wykładał we Włoszech, w Chinach, Japonii, Indiach, Szwecji, Indonezji, Australii, Meksyku, Brazylii, Chile oraz w wielu innych krajach na świecie, ucząc zasad marketingu i prowadzenia biznesu.
Philip Kotler – Książki i bestseller Biblia Marketingu
Kotler jest autorem ponad 50 książek na temat poszczególnych aspektów marketingu, w tym jednego z najbardziej popularnych podręczników marketingu w wyższych szkołach biznesu na całym świecie. Marketing (oryginalny tytuł: Marketing Management) doczekał się 14 wydań i jest swoistą biblią marketingu – stale uzupełnianą oraz wznawianą. Autor opublikował również ponad 150 artykułów w wiodących czasopismach, takich jak między innymi Harvard Business Review, Sloan Management Review czy Journal of Marketing.
Działalność naukowa Philipa Kotlera wywarła nieoceniony wpływ na rozwój myśli biznesowej. Autor jest obecnie uznawany za jednego z czołowych badaczy akademickich w dziedzinie budowania strategii marketingowej, docierania do klientów i utrzymywania kontaktów biznesowych oraz mierzenia efektywności działań.