Zarządzanie firmą, jakością i czasem

Sedno strategii

Jak lider może stać się strategiem
Brak ocen. Bądź pierwszy i dodaj opinię
Wydawnictwo:
Kod produktu: MT22028
Ean: 9788382311877
Numer wydania: 1
Data premiery: 14.10.2022
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Tytuł oryginalny: The Crux: How Leaders Become Strategists
Liczba stron: 400
Przekład: Marcin Kowalczyk

Przeczytaj fragment

Nie musisz od razu kupować. Dajemy Ci możliwość przeczytania bezpłatnie fragmentu książki już teraz!

Wysyłka

Książkę wyślemy w ciągu 24 godzin, e-booki i audiobooki natychmiast!

Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia – zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię.

 

Powszechne błędy

Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”) i cele aspiracyjne („będziemy produkować wiodące na rynku produkty”). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego najnowsza książka, która radykalnie zmienia sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część swojej pracy: tworzenie strategii.

 

Sedno sprawy

Poprzez barwne historie – o tym, jak Elon Musk skupił się na pewnym aspekcie, który napędził sukces SpaceX, czy jak amerykańska armia poradziła sobie ze słabościami swojej strategii bojowej – Rumelt prezentuje zupełnie nową koncepcję pozwalającą znaleźć sedno strategii, czyli zasadniczy problem, który trzeba rozwiązać. Pokazuje też, co się dzieje z firmami, które wpadają w inercję i nie są w stanie zmienić swojego kierunku. Udowadnia, że taki tok myślenia potrafił zgubić nawet największych, takich jak Nokia czy General Motors.

 

Esencja umiejętności strategicznych

Według koncepcji strategii Rumelta liderzy powinni przede wszystkim określić sedno kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, czyli problemy zagrażające przyszłemu rozwojowi i sukcesowi – choć ich kształt może być trudny do uchwycenia – a następnie podjąć spójne i zdecydowane działania. Znalezienie sedna staje się podstawową umiejętnością stratega zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie dają się łatwo rozwiązać, a na firmę oddziałują siły, które trudno zdefiniować.

 

Strategia to ciągła podróż

Tworzenie strategii trwa nieustannie, jest procesem ciągłym, a nie jednorazowym wydarzeniem. Liderzy, którzy są strategami, powinni być stale wyczuleni na szybko zmieniające się wyzwania biznesowe, gospodarcze i instytucjonalne, zagrażające przyszłemu sukcesowi, podstawowym wartościom, a nawet istnieniu organizacji. Dlatego, jak pisze Rumelt, muszą tworzyć dynamiczne strategie, które pomagają poradzić sobie z krytycznymi wyzwaniami, nie pozwalają utracić zasobów, wykorzystują pojawiające się szanse i dostosowują firmę do wymagań zmieniającej się rzeczywistości.

***

 

Sedno strategii to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Jest to książka, którą będę uparcie polecał moim ludziom, bo to najlepszy sposób na uczynienie z nich strategów”.

— Simon Galbraith, dyrektor generalny i współzałożyciel Redgate

 

Sedno strategii wyjaśnia, dlaczego Rumelt jest uznawany za światowy autorytet w dziedzinie strategii. Niezwykle przyjemna w lekturze książka stanowi przewodnik po najtrudniejszych zagadnieniach i pokazuje, jak utorować sobie drogę do sukcesu nawet wbrew najtrudniejszym wyzwaniom”.

— Andy D. Bryant, prezes zarządu Intel Corporation (2012–2020)

 

„Przekonująca i praktyczna. Wnikliwa i nieuciekająca od trudnych tematów rozmowa o rzeczywistych wyzwaniach stojących przed firmami oraz kreatywności niezbędnej do znalezienia przełomowych rozwiązań”.

— Rebecca Henderson, Harvard University, autorka książki Reimagining Capitalism in a World on Fire

 

„Doskonała książka. Rumelt zaprasza nas do firmy wielkich strategów, w której ciekawi, kreatywni i sprytni pokonują trudności dzięki dotarciu do faktycznej przyczyny rzeczywistego problemu i przełamaniu go”.

— Chris Bradley, starszy partner w McKinsey i współautor książki Strategy Beyond the Hockey Stick

Producent / Podmiot odpowiedzalny

MT Biznes sp z o.o

Adres

ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa Polska

Kontakt

E-mail: handlowy|mtbiznes.pl| |handlowy|mtbiznes.pl

Telefon: 665055813

Sposób dostawy Sposób płatności Koszt Darmowa dostawa od
Płatność na podstawie faktury
14 zł od 149 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
14 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł od 159 zł
Przelewy internetowy PayU
Blik
Płatność kartą
Apple Pay
Google Pay
0 zł --

Brak ocen. Bądź pierwszy i dodaj opinię.

Dodaj opinię i ocenę:

Artykuły

Nasi klienci wybrali także